Amplius 2014 Cricova: un vin mare!

Am promis să revin la câteva noutăți prezentate la Ziua Vinului și — nu mă tem de acest calificativ — vorbim astăzi despre una dintre cele mai mari lansări ale anului: Amplius 2014 Cricova. Bombă!

Vinul a fost elaborat cu ocazia aniversării de 65 de ani ai combinatului Cricova. Îmbuteliat într-o sticlă grea, ambalat în cutie — e clar că avem de a face cu o ediție de hi class. Dar, de cele mai multe ori, argumentele de marketing mă lasă rece. Contează, în primul rând, ce conține sticla.

Avem de a face cu un vin neordinar, cel puțin, din perspectiva tehnologiei de producție. Struguri Merlot, roada anului 2014, sudul țării, culeși la etapa de supra-coacere. Din octombrie până în luna februarie a anului următor, strugurii au fost lăsați la stafidare, după care s-a făcut desciorchinarea manuală și presarea bobițelor. A urmat o fermentare îndelungată pe boștină, apoi maturarea timp de 24 de luni în butoaie de stejar de tip „Limousin” și învechirea la sticlă. O tehnologie similară vinurilor „Amarone”.

În pahar avem un vin rubiniu intens, cu un buchet exploziv: fructe de pădure, cireșe amare, vanilie și lemn. Un gust, pur și simplu, învăluitor, plin, cu o structură complexă. „Amplius” înseamnă din latină „amplu”, „dezvoltat”, „cuprinzător” și denumirea redă extraordinar valoarea vinului. În baza la astfel de vinuri poți învăța ce înseamnă un post gust cu adevărat lung.

Am fost speriat inițial de termenul „demisec” și conținutul de alcool de 16%, dar aceste caractiristici sunt reprezentative stilului de producere. Cel mai important însă: nici dulceața și nici alcoolul nu se simt în gust, vorbim despre o integrare și o balanță perfectă.

Costă 680 de lei, bani pe care-i merită. Este un vin mare care, evident, trebuie gustat la ocazii alese. Eu l-am asociat cu cașcavaluri nobile.

Și abia când am dat să arunc ambalajul am observat că este o cutie dublă.

 

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.