Despre programul „Wine Friendly”

În scopul de a crește consumul de vinuri autohtone și de a îmbunătăți calitatea serviciului de vinuri în restaurantele din țară, Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), cu susținerea partenerului său strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID, a inițiat programul „Wine Friendly”, prima campanie a căruia s-a desfășurat în perioada 8-20 decembrie 2015. Ediția de iarnă a programului „Wine Friendly” a cuprins degustări ghidate de somelieri pentru clienții restaurantelor, oferte speciale și prețuri reduse pentru vinurile autohtone, dar și traininguri pentru angajații restaurantelor privind servirea profesionistă a vinului. Organizatorii își propun să susțină și să promoveze restaurantele care sunt  acreditate „Wine Friendly”, adică „amici ai vinului”, prin campanii de PR, evenimente de fidelizare a consumatorilor, dar și prin acordare de premii și accesorii  necesare servirii vinului.

Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului: „Prin intensificarea colaborării dintre vinificatori și restaurante, contăm că programul „Wine Friendly” va contribui semnificativ la promovarea culturii vinului, va spori consumul de vinuri de calitate pe piața HoReCa și va stimula o reevaluare a atitudinii managerilor și proprietarilor restaurantelor  față de vinul autohton. În plus, fiind vorba despre un concept accesibil și prietenos publicului, dorim să atragem noi amici ai vinului, astfel sporind și numărul de oaspeți ai localurilor acreditate în program. Acesta este doar primul pas. Ne propunem ca în luna februarie 2016 să acredităm un alt grup de restaurante, pentru a oferi atât concetățenilor noștri, cât și turiștilor, garanția unei experiențe culturale și gustative de excepție.”

Restaurantele doritoare să participe în programul „Wine Friendly” sunt  evaluate  de o comisie de experți compusă din sommelieri locali și europeni, din specialiști în domeniul HoReCa și producători de vinuri. Localurilor selectate li se conferă acreditarea „Wine Friendly”, simbolul căruia este aplicat la intrare și în interiorul restaurantului. Alegând un local acreditat, vizitatorii vor beneficia de deservire profesionistă a vinului, de o ofertă generoasă de vinuri autohtone, dar și de bucate asociate corect cu băuturile enumerate în meniu.

Diana Lazăr, vicedirector, Proiectul de  Competitivitate USAID: „Proiectul de competitivitate al USAID a conceptualizat și a inițiat implementarea acestui program inedit pentru piața locală pentru a readuce vinul în centrul atenției în localurile de consum, cu scopul de a împrieteni Vinul Moldovei cu restaurantele din Republica Moldova și, implicit, de a crește numărul de consumatori pasionați de vinuri de calitate. Acreditarea „Wine Friendly” este acordată doar restaurantelor care se aliniază acestor eforturi și care oferă clienților lor o experiență gastronomică demnă pentru un stat vitivinicol cum este Republica Moldova. Ne dorim ca în curînd toate restaurantele din capitală să devină amici ai vinului, răspândind ulterior acest program în întreaga țară.” 

IMG_4657

Pe parcursul celor două săptămâni de campanie „Wine Friendly” au avut loc 17 masterclass-uri și degustări prezentate de 7 somelieri și 17 bloggeri. La evenimentele desfășurate în cele 12 restaurante acreditate „Wine Friendly” au participat aproximativ 650 de participanți, s-au degustat 360 de sticle de vin, oferite de 12 vinării din țară. 

Natalia Morari, proprietară a unui restaurant „Wine friendly”:  „În restaurant avem doar vinuri autohtone. Acesta a fost principiul nostru de bază de la început: vrem să ne mândrim cu ceea ce facem bine, iar vinurile moldovenești chiar sunt bune. Ne bucurăm că acum deja oficial suntem numiți „Wine Friendly”, pentru mine acest lucru este un motiv de mândrie.”

Programul primei campanii „Wine Friendly” a mai inclus traininguri specializate cu somelieri pentru angajații restaurantelor. Astfel, reprezentanții HoReCa au învațat despre importanța respectării codului de servire a vinului, adaptându-l la specificul restaurantului.

Ion Luca, vinificator: „Noi nu avem contact direct cu consumatorul, atunci când acesta reușește să iasă pentru a lua cina cu familia la un restaurant. Astfel, mesagerul nostru este ospătarul din restaurant și prin educarea acestuia, prin lărgirea orizonturilor ospătarilor, noi încercăm să ne transmitem mai bine mesajul nostru consumatorului.”

În localurile selectate au fost distribuite ghiduri informative despre servirea corectă a vinului, iar vinificatorii și proprietarii de restaurante au devenit protagoniști ai 7 filmulețe tematice, în care au fost prezentate idei de asociere a vinului cu bucatele, evocând, totodată, pasiunea și valorile comune ale producătorilor de vin și reprezentanților restaurantelor.

Evenimentele primei etape a programului au culminat cu decernarea acreditărilor „Wine Friendly” celor 12 restaurante participante, în cadrul Vernisajului Vinului „Vernisaj Efervescent”.

Dare to be „Wine Friendly”! (Îndrăznește să fii Amic al Vinului!) Urmărește-ne pe  pagina de Facebook „Wine of Moldova”  și pe canalul youtube, pentru a deprinde cultura consumului conștient al vinului de calitate.

Despre Programul „Wine Friendly”

Distincția „Wine Friendly ” este oferită de Oficiul Național al Viei și Vinului și partenerul său strategic, Proiectul de Competitivitate USAID, celor mai bune restaurante din țară, care, în urma unui proces riguros de selecție, evaluare și perfecționare profesională, primesc Acreditarea de Calitate în Servirea Vinului. Procesul de acreditarea a localurilor se desfășoară în conformitate cu standardele de calitate în domeniul serviciului de vinuri, sub egida Asociației Europene de Sommelier.

Cele 12 restaurante care au primit deja acreditarea „Wine Friendly” sunt: „Pani Pit”, „Codru”, „Oliva” Rîșcani, „Kiku”, „Propaganda”, „Buffalo”, „Pegas”, „UpTown”, „Qbar”, „Gastrobar”, „Vatra Neamului” și „My Cafe”. Logo-ul „Wine Friendly” aplicat la intrarea în localuri reconfirmă nivelul înalt de calitate al servirii vinului, deținerea unui asortiment larg de vinuri autohtone, o atmosferă prietenoasă, oferte speciale și evenimente de promovare a culturii consumului vinului de calitate.

Localurile interesate să se înscrie în programul ”Wine Friendly” sunt invitate să își anunțe intenția la e-mail : ecurmaeva@wineofmoldova.com

(P)

 

Comentează

comentarii

You may also like...

1 Response

  1. 5 februarie 2016

    […] Republica Moldova se va desfăşura o nouă ediţie a campaniei „Wine Friendly Restaurants”. Prima ediţie a avut loc în decembrie 2015. Programul WFR este organizat de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului, cu suportul partenerului […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *