21 500 lei pentru o sticlă de Negru de Purcari. Și o faptă bună.
Ultima sticlă de Negru de Purcari 2009 în stocul nostru, la Purcari Wine Bar. Degustare pe verticală.
„— Haideți s-o licităm, iar banii să-i donăm”, i-am propus lui Victor Bostan, CEO Purcari. Nici n-am bănuit că planetele se vor așeza ulterior atât de frumos!
O doamnă mărinimoasă (care a preferat să păstreze anonimatul) a urcat licitația până la 5 500 de lei. Concurentul ei a „cedat” la 5 mii, dar nu oricum — donează banii, chiar dacă NU câștigă sticla. Pe loc, domnul Victor Bostan se angajează ca Purcari să dubleze suma adunată. Așadar, avem în cutiuță 21 500 de lei.
Banii au fost oferiți în week-end doamnei Tatiana Băluță, care lucrează de 15 ani bucătar la Chateau Purcari. Ea ajută la întreținerea fiicei sale, care are la rândul ei 6 copii. Ne-a certat că nu am preîntâmpinat-o, ca să ne „primească frumos” sau… să se machieze măcar.
“Mai valoros decât sprijinul financiar, pentru noi este cuvântul “mulțumesc”! Vă mulțumim, doamna Tatiana”, a spus Eugen Comendant, director operațional la Purcari Wineries. Cred că imaginile vorbesc de la sine.
Tatiana Băluță a spus că, cel mai probabil, cu banii oferiți va organiza o vacanță pentru nepoții săi. Mai mult, din 1 iulie 2019, fiica ei va fi angajată la Purcari, iar la împlinirea majoratului, un post de muncă în cadrul companiei, îi va fi propus și nepotului cel mai mare.
La Purcari crește a treia generație care duce legenda înainte. Iar Purcari rămâne Purcari. Din 1827.
PS: Este o uimitor când o sticlă de vin aduce zâmbete pe chipurile oamenilor. Și atâta bunătate!